Novas normas de garantías para produtos electrónicos e eléctricos

Novas normas de garantías para produtos electrónicos e eléctricos

PENSA

O prazo de garantía deste tipo de produtos (non só aparellos, tamén vehículos eléctricos) pasa de dous a tres anos para aqueles artigos vendidos a partir do 1 de xaneiro de 2022.

Ademais, os fabricantes deberán asegurar as pezas de recambio dos seus produtos durante 10 anos e non durante 5, como ata o de agora.

A ampliación do prazo de dispoñibilidade dos recambios ata 10 anos vai en liña coa Axenda Europea do Consumidor, que entre outros aspectos ten entre os seus obxectivos facilitar a transición ecolóxica cara a un consumo máis sostible e de fomento da economía circular..

Ver ficha Consumo sostible

SABÍAS QUE...

Todos os bens de consumo duradero tiñan, por lei, unha garantía de dous anos e os fabricantes estaban obrigados a garantir a existencia das pezas para poder reparalos durante polo menos os 5 anos seguintes á data na que o ben deixase de fabricarse. A nova norma amplía estes prazos.

Outra novidade interesante é a relativa á carga da proba: amplíase de seis meses a dous anos o periodo no que o consumidor non necesita demostrar a falta de conformidad do produto, algo moito máis favorable.

Ademais, existirá un prazo de dous anos para o fornezo de contidos ou servizos digitales en tanto que a trasposición conxunta da Directiva UE 2019/770 de servizos digitales amplía a aplicación dos dereitos dos consumidores a estes contratos tamén. Así, con estas medidas, entre outras, incorpórase ao dereito Español a Directiva Europea (UE) 2019/771 de 20 de maio de 2019, relativa a determinados aspectos dos contratos de compraventa de bens que debía trasponerse ao noso ordenamiento antes do 1 de xullo de 2021, cuxos cambios entran en vigor o 1 de xaneiro de 2022, para manter a aposta europea pola sostenibilidad e racionalización do consumo incluída na Axenda Europea do Consumidor.

Ademais, prevese que se complete con outras medidas como a creación dun Índice de reparabilidad dos produtos, que oriente a elección dos consumidores cara a produtos máis duraderos, e posiblemente desenvólvase normativas para paliar a obsolescencia programada dos produtos.

Ver ficha obsolescencia prematura.

Ver ficha prevención de residuos

Ver ficha reciclado

QUE PODO FACER EU?

  • Teno en conta si tes que facer algunha compra.
  • Esixe os teus dereitos como acode consumidora.
  • En caso de problemas, primeiro hai que intentar solucionalos co prestador do servizo, ten a obrigación de dispoñer de follas de reclamaciones que se poden solicitar para expoñer o motivo das túas queixas.
  • Conservar toda a documentación do produto por si dáse o caso de que tiveses que xustificar unha reclamación.

Si non estás conforme co servizo:

E para rematar, pero non menos importante, recorda que a reclamación, non só contribúe ao beneficio do cidadán senón a mellóraa dos servizos.  

PARA SABER MÁS...

Ver ficha Gasto enerxético no fogar

Ver ficha Enerxía

Ver ficha Cambio climático

Ver ficha Contaminación

Ver ficha Economía circular