PENSA
O prazo de garantía deste tipo de produtos (non só aparellos, tamén vehículos eléctricos) pasa de dous a tres anos para aqueles artigos vendidos a partir do 1 de xaneiro de 2022.
Ademais, os fabricantes deberán asegurar as pezas de recambio dos seus produtos durante 10 anos e non durante 5, como ata o de agora.
A ampliación do prazo de dispoñibilidade dos recambios ata 10 anos vai en liña coa Axenda Europea do Consumidor, que entre outros aspectos ten entre os seus obxectivos facilitar a transición ecolóxica cara a un consumo máis sostible e de fomento da economía circular..
Ver ficha Consumo sostible
SABÍAS QUE...
Todos os bens de consumo duradero tiñan, por lei, unha garantía de dous anos e os fabricantes estaban obrigados a garantir a existencia das pezas para poder reparalos durante polo menos os 5 anos seguintes á data na que o ben deixase de fabricarse. A nova norma amplía estes prazos.
Outra novidade interesante é a relativa á carga da proba: amplíase de seis meses a dous anos o periodo no que o consumidor non necesita demostrar a falta de conformidad do produto, algo moito máis favorable.
Ademais, existirá un prazo de dous anos para o fornezo de contidos ou servizos digitales en tanto que a trasposición conxunta da Directiva UE 2019/770 de servizos digitales amplía a aplicación dos dereitos dos consumidores a estes contratos tamén. Así, con estas medidas, entre outras, incorpórase ao dereito Español a Directiva Europea (UE) 2019/771 de 20 de maio de 2019, relativa a determinados aspectos dos contratos de compraventa de bens que debía trasponerse ao noso ordenamiento antes do 1 de xullo de 2021, cuxos cambios entran en vigor o 1 de xaneiro de 2022, para manter a aposta europea pola sostenibilidad e racionalización do consumo incluída na Axenda Europea do Consumidor.
Ademais, prevese que se complete con outras medidas como a creación dun Índice de reparabilidad dos produtos, que oriente a elección dos consumidores cara a produtos máis duraderos, e posiblemente desenvólvase normativas para paliar a obsolescencia programada dos produtos.
Ver ficha obsolescencia prematura.
Ver ficha prevención de residuos
Ver ficha reciclado
QUE PODO FACER EU?
- Teno en conta si tes que facer algunha compra.
- Esixe os teus dereitos como acode consumidora.
- En caso de problemas, primeiro hai que intentar solucionalos co prestador do servizo, ten a obrigación de dispoñer de follas de reclamaciones que se poden solicitar para expoñer o motivo das túas queixas.
- Conservar toda a documentación do produto por si dáse o caso de que tiveses que xustificar unha reclamación.
Si non estás conforme co servizo:
- Utiliza as follas de reclamaciones.
- Recorda que a reclamación pódese presentar nos Servizos de Consumo das comunidades autónomas, nas Oficinas Municipais da Información ao Consumidor do seu ayuntamento, nas Asociacións de Consumidores e Usuarios, así como nas Xuntas Arbitrales de Consumo. E por suposto, nos Tribunais de Xustiza.
E para rematar, pero non menos importante, recorda que a reclamación, non só contribúe ao beneficio do cidadán senón a mellóraa dos servizos.
PARA SABER MÁS...
- Real decreto lexislativo 1/2007, do 16 de novembro, polo que se aproba o texto refundido da Lei xeral para a defensa de consumidores e usuarios e outras leis complementarias
- Garantías para o consumidor
- Garantías e devolucións
- A Nova Axenda do Consumidor
- Estratexia Española de Economía Circular
Ver ficha Gasto enerxético no fogar
Ver ficha Enerxía
Ver ficha Cambio climático
Ver ficha Contaminación
Ver ficha Economía circular