PENTSATU
Horrelako produktuen berme-epea (gailuena izan ezik, ibilgailu elektrikoena ere) bi urte izatetik hiru urte izatera aldatu da, 2022ko urtarrilaren 1etik salduko diren gaietarako.
Gainera, fabrikatzaileek 10 urtez bermatu beharko dituzte beren produktuetarako ordezko piezak, eta ez 5 urtez, orain arte bezala.
Ordezko piezak bermatzeko epea 10 urtera zabaltzea bat dator Kontsumitzailearen Europako Agendarekin; Agenda horren helburuak, besteak beste, honako hauek dira: kontsumo jasangarriagoa bultzatzea, trantsizio ekologikoa erraztea eta ekonomia zirkularra sustatzea.
Ikus "Kontsumo jasangarria" fitxa.
BA AL ZENEKIEN...
Kontsumo-ondasun iraunkor guztiek, legearen arabera, bi urteko bermealdia zeukaten eta fabrikatzaileek ordezko piezak egotea bermatu behar zuten, produktua fabrikatzeari utzi eta hurrengo 5 urteetan (gutxienez) konpondu ahal izateko. Arau berriak epe horiek luzatzen ditu.
Beste berritasun interesgarri bat probaren kargari dagokiona da: sei hilabetetik bi urtera luzatzen da kontsumitzaile batek erositako produktuarekin ados ez dagoela frogatzeko epea, askoz ere onuragarria da kontsumitzaileentzat.
Horrez gain, bi urteko epea egongo da eduki edo zerbitzu digitalak emateko, zerbitzu digitalei buruzko 2019/770 EB Zuzentarauaren baterako transposizioak kontsumitzaileen eskubideak kontratu horietara ere zabaltzen ditu.
Neurri horien bidez, besteak beste, 2019ko maiatzaren 20ko 2019/771 (EB) Zuzentaraua txertatzen da Espainiako Zuzenbidean; ondasunen salerosketa-kontratuen alderdi jakin batzuei buruzko zuzentarauaren transposizioa 2021eko uztailaren 1a baino lehen egin behar zen, aldaketak 2022ko urtarrilaren 1ean indarrean jartzeko, eta, horrela, Europak Kontsumitzailearen Europako Agendan ezarritako jasangarritasunaren eta arrazionalizatzearen alde egin zuen apustuari eusteko.
Gainera, beste neurri batzuekin osatzea aurreikusten da, adibidez, produktuen konpongarritasun indizea sortuko da, produktu iraunkorragoak erosteko orientabide gisa, eta, beharbada, araudiak garatuko dira produktuen zaharkitze programatua mugatzeko.
Ikus "Zaharkitze goiztiarra" fitxa.
Ikus "Etxean hondakinak saihestea" fitxa.
Ikus "Askotariko materialak birziklatzea" fitxa.
ZER EGIN DEZAKET NIK…?
- Kontuan izan, zerbait erosi nahi baduzu.
- Eskatu zure kontsumitzaile-eskubideak.
- Arazoak egonez gero, lehendabizi, zerbitzua eman duenaren bidez konpontzen saiatu behar da, berari baitagokio erreklamazio-orriak izateko betebeharra; horiek eska daitezke, kexen arrazoiak azaltzeko.
- Produktuaren dokumentazio osoa gorde behar da, erreklamazioa justifikatu behar izanez gero.
Zerbitzuarekin ados ez bazaude:
- Erabili erreklamazio-orriak.
- Gogoan izan erreklamazioa aurkez daitekeela autonomia-erkidegoetako Kontsumo Zerbitzuetan; https://www.consumoresponde.es/art%C3%ADculos/las_oficinas_de_informacion_al_consumidor;
- kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteetan, baita Kontsumoko Arbitraje Batzordeetan ere. Eta, nola ez, Justizia Auzitegietan ere.
Azkenik, garrantzitsua bada ere, gogoratu erreklamazioak, herritarraren onurako izateaz gain, zerbitzuak hobetzen laguntzen dituela.
GEHIAGO JAKITEKO...
- 1/2007 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 16koa, Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak defendatzeko Lege Orokorraren Testu Bategina eta beste lege osagarri batzuk onartzen dituena
- Bermeak kontsumitzailearentzat
- Bermeak eta itzulketak
- Cec Consumo Gob Es
- Kontsumitzailearen Agenda Berria
- Ekonomia Zirkularraren Espainiako Estrategia
Ikus "Energiaren gastua etxean" fitxa.
Ikus "Energia" fitxa.
Ikus "Klima-aldaketa" fitxa.
Ikus "Kutsadura" fitxa.
Ikus "Ekonomia zirkularra" fitxa.